Google Adwords (SEA) voor meer traffic op de website
Google Adwords valt onder SEA, de Engelse afkorting voor Search Engine Advertising. Met Adwords maakt u advertenties die op Google worden weergegeven. U kiest de zoekwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf en uw advertentie verschijnt boven of naast de relevante zoekresultaten. Op deze manier kunt u uw advertenties targeten op uw doelgroep, die via Google op zoek is naar een uw product of
dienst. Er is geen minimumbestedingsbedrag: u bepaalt zelf hoeveel u besteedt aan uw AdWords. U kunt bijvoorbeeld een dagbudget instellen en er worden pas kosten in rekening gebracht wanneer een gebruiker daadwerkelijk op uw advertentie klikt en niet wanneer uw advertentie alleen wordt weergegeven.
Conversie bij Adwords
Het toverwoord voor een goede Google Adwords campagne is ‘conversie’. Betalen voor een gegarandeerde sales (converterende bezoeker) willen we allemaal wel. Betalen voor een oriënterende bezoeker is weggegooid geld. Hoe kunt u dit het best aanpakken?
Voorbeeld
Stel u heeft een site die verzekeringen verkoopt en u zet met Adwords zwaar in op het woord verzekeringen. U trekt dan zeker weten veel oriënterende bezoekers. Het woord is namelijk erg algemeen. U kunt beter kiezen voor ‘autoverzekering afsluiten’ of ‘ziektekosten verzekering oversluiten’. Hier zijn mensen al een stap verder in hun gedachten en weten dat ze een verzekering willen afsluiten en ze weten zelfs welke verzekering! Goede kans dat dit type bezoeker ook echt zaken doet op uw website! Wedden dat het ook een stuk in de kosten scheelt?
Waar let u op bij het inrichten van uw bij Google Adwords campagne?
Wilt u zelf uw Adwords campagne inrichten met de meest relevante zoekwoorden voor uw site? Geen probleem. Let er alleen wel op dat de relevantie van zoekwoorden heel belangrijk zijn. De Google Adwords tool geeft hiervoor een cijfer, deze kunt u zelf zien. Kies die woorden die relevant zijn en verwijder minder relevante zoekwoorden uit uw lijst. Hoe meer er namelijk geklikt wordt op een advertentie, hoe belangrijker Google deze advertentie gaat vinden en plaatst deze dan (goedkoper) bovenaan! Verder is het belangrijk te kiezen voor converterende zoekwoorden, denk aan woorden als ‘kopen’. En als laatste? Let erop dat een zoekwoord terugkomt in de tekst van de advertentie en het liefst ook in de URL. Verder is een heldere ‘call-for-action’ belangrijk. Gebruik hiervoor woorden als ‘bestel’, ‘koop nu online’, of iets dergelijks!
Tip voor Adwords campagnes
Veel mensen denken ‘ik doe het zelf wel dat bespaart geld’. Dit is – in dit geval – een typische ‘penny wise, pound foolish’ – gedachte. Wij raden u sterk aan een Adwords campagne eenmalig goed op te laten zetten. Waarom? Ten eerste levert u dat waarschijnlijk meer bezoek op, dan dat u het zelf zou doen. Ten tweede bespaart het u kosten omdat er gelet wordt op wel bezoek u naar uw site trekt en ten derde telt de geschiedenis van Adwords campagnes zwaar mee met de beoordeling van uw site. Hoe beter de basis van de campagnes, des te beter uw resultaten in Google op de lange termijn!
Adwords campagne inrichten?
Wij kunnen uw Google Adwords campagne voor u inrichten, advies geven of uw personeel een uitleg geven over Adwords. Voor meer informatie belt u ons op +31 (0)35 646 8440 of mailt u ons info(@)oogvoorinhoud.nl. Wij helpen u graag!