Posted by Akke de Jager okt - 1 - 2012 0 Comment
Google Trends en Google Insights zijn samengevoegd onder Google Trends en het is een nieuw en krachtig hulpmiddel geworden, aldus Google. Functionaliteiten De nieuwe vormgeving ziet er inderdaad overzichtelijk en helder uit. Verder kun je meerdere zoektermen invoeren de resultaten filteren op: Google product (Google Zoeken/ Shopping/ Afbeeldingen, etc) Locatie Periode Categorie voorkeur Een handige tool – zeker voor diegene die bezig zijn met content – die het leven iets […]
Posted by Akke de Jager aug - 31 - 2011 0 Comment
Half augustus maakt Google bekent dat zij in de komende dagen wereldwijd de update voor sitelinks gaan uitrollen. Wat houdt het in? Sitelinks zijn de links die we, bij een zoekopdracht, onder de URL zien staan. Deze links geven toegang tot een specifieke pagina binnen een site. Vroeger zagen we deze links in één regel onder de URL staan. In de loop van de tijd heeft Google deze links doorontwikkeld […]
Posted by Akke de Jager apr - 8 - 2011 0 Comment
Al geruime tijd neemt Google de laadtijd (snelheid) van je website ook mee als factor in het bepalen van de Google ranking. Hoe sneller jouw site geladen is, hoe hoger je ranking. Kleine aanpassingen kunnen de laadtijd – en dus de ranking – snel verbeteren. Hiervoor heeft Google een handige tool in het leven geroepen. Laadtijd ook belangrijk voor bezoekers De reden waarom Google zoveel waarde hecht aan Page Speed, […]
Posted by Akke de Jager mrt - 16 - 2011 0 Comment
Aanbevelingen van bekenden en online klantenreviews blijken de consument het meest te beïnvloeden bij een online aankoopproces. Ruim 9 op de 10 consumenten vertrouwen op de aanbevelingen van bekenden en 7 op de 10 laten zich beïnvloeden door online reviews van andere klanten. Het consumentenvertrouwen in deze vormen van mond-tot-mondreclame, is de afgelopen jaren enorm gestegen. Reden te meer om te zorgen dat al je klanten een review achterlaten! Online […]
Posted by Akke de Jager mrt - 15 - 2011 0 Comment
Eerder gaven we al aan dat Google het zoekalgoritme aan gaat passen op websites die het internet vervuilen met gekopieerde content vol zoekwoorden. Inmiddels is de zoekmethode van Google in de VS hierop aangepast en dit heeft duidelijk effect gehad op de ranking van vele websites. Gekopieerde content? Lagere score! Niet originele websites die inhoudelijk weinig bieden of hun content van andere sites gekopieerd hebben, zijn in de VS in […]
Posted by Akke de Jager feb - 10 - 2011 0 Comment
Linkbuilding is een vaak vergeten maar zeer belangrijk onderdeel van zoekmachine-optimalisatie. Anders gezegd is linkbuilding het verkrijgen van links naar een website om de positie in Google te verbeteren. Dit proces bepaalt ruim 50% van de totale ranking factoren van Google, een punt van aandacht dus! Linkbuilding is essentieel voor zoekmachine optimalisatie Er zijn verschillende aspecten die de zoekmachinepositie van een website verbeteren. Hierbij kan gedacht worden aan het technisch […]
Posted by Akke de Jager feb - 9 - 2011 0 Comment
Social Media als Twitter en Facebook zijn de afgelopen jaren een steeds grotere rol gaan spelen binnen de internetmarketing. Niet alleen kun je Social Media inzetten voor branding en klantenbinding, sinds kort tellen ze voor Google ook officieel mee in de SEO-prestaties van je website. Hierdoor zijn Facebook en Twitter onmisbare tools geworden voor iedere web-ondernemer! Social Media: ranking factor voor Google Google maakt gebruik van een aantal factoren die […]
Posted by Akke de Jager mei - 3 - 2010 0 Comment
Google legt strenge snelheidscriteria op voor het laden van zijn eigen sites en adviseert navolging van dat voorbeeld. De zoekgigant mikt op een laadtijd van maximaal een halve seconde. De laadtijd heeft invloed op de pagerank! Dit legt Google uit op het Webmaster Blog naar aanleiding van de eerder ingeschakelde koppeling van de sitesnelheid aan de Google-ranking in de zoekresultaten. Naast een betere opname in de Google-ranking van een site […]