Google Trends en Google Insights zijn samengevoegd onder Google Trends en het is een nieuw en krachtig hulpmiddel geworden, aldus Google. Functionaliteiten De nieuwe vormgeving ziet er inderdaad overzichtelijk en helder uit. Verder kun je meerdere zoektermen invoeren de resultaten filteren op: Google product (Google Zoeken/ Shopping/ Afbeeldingen, etc) Locatie Periode Categorie voorkeur Een handige tool – zeker voor diegene die bezig zijn met content – die het leven iets […]
Half augustus maakt Google bekent dat zij in de komende dagen wereldwijd de update voor sitelinks gaan uitrollen. Wat houdt het in? Sitelinks zijn de links die we, bij een zoekopdracht, onder de URL zien staan. Deze links geven toegang tot een specifieke pagina binnen een site. Vroeger zagen we deze links in één regel onder de URL staan. In de loop van de tijd heeft Google deze links doorontwikkeld […]
Al geruime tijd neemt Google de laadtijd (snelheid) van je website ook mee als factor in het bepalen van de Google ranking. Hoe sneller jouw site geladen is, hoe hoger je ranking. Kleine aanpassingen kunnen de laadtijd – en dus de ranking – snel verbeteren. Hiervoor heeft Google een handige tool in het leven geroepen. Laadtijd ook belangrijk voor bezoekers De reden waarom Google zoveel waarde hecht aan Page Speed, […]
Google voegt een beetje social media toe aan de zoekresultaten. Google komt namelijk met een eigen +1 button á la de ‘Like’-button van Facebook en Youtube. Websites waarderen en delen met vrienden Google zal naast elk zoekresultaat een +1 knop plaatsen. Mocht je het gevonden resultaat leuk vinden, dan kan je dit zoekresultaat aanbevelen bij anderen. De waarderingen worden wereldwijd weergeven en je Google-account vrienden kunnen zien wat jij leuk […]
Steeds meer Nederlanders winkelen online. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat het afgelopen jaar 9,3 miljoen Nederlanders tussen 12 en 74 jaar online hebben gewinkeld. Dat is een half miljoen meer dan in 2009. Ook is het aantal ‘frequente’ E-shoppers de afgelopen jaren flink gestegen. Ruim 70% van alle Nederlanders die online winkelen, is een frequente E-shopper. Online winkelen 2005 – 2010 Producten kopen via […]
Aanbevelingen van bekenden en online klantenreviews blijken de consument het meest te beïnvloeden bij een online aankoopproces. Ruim 9 op de 10 consumenten vertrouwen op de aanbevelingen van bekenden en 7 op de 10 laten zich beïnvloeden door online reviews van andere klanten. Het consumentenvertrouwen in deze vormen van mond-tot-mondreclame, is de afgelopen jaren enorm gestegen. Reden te meer om te zorgen dat al je klanten een review achterlaten! Online […]
Achteraf betalen is een vrij nieuwe, maar erg populaire betaalmogelijkheid voor webshops. De consument hoeft pas te betalen na ontvangst van het product. Dit geeft de consument zekerheid en vertrouwen. Niet alleen voor de consument biedt deze betaaloptie grote voordelen, voor een webondernemer kan achteraf betalen leiden tot een omzetstijging tussen de vijftien en dertig procent! Gegarandeerd van betaling met achteraf betalen Steeds meer webshops voegen achteraf betalen toe aan […]
Rabobank gaat dit jaar een mobiele versie van iDEAL aanbieden. Hiermee kun je via je mobiele telefoon, online betalingen doen. Volgende maand gaat de eerste test van start waarbij zo’n 100 personen deze nieuwe betaalmogelijkheid uitproberen. Mobiel betalen via iDEAL Gertjan Rösken van Rabobank maakte dit afgelopen dinsdag bekend tijdens een congres over online betalen. “Het is de bedoeling om dit product nog dit jaar in de markt te zetten”, […]
Eerder gaven we al aan dat Google het zoekalgoritme aan gaat passen op websites die het internet vervuilen met gekopieerde content vol zoekwoorden. Inmiddels is de zoekmethode van Google in de VS hierop aangepast en dit heeft duidelijk effect gehad op de ranking van vele websites. Gekopieerde content? Lagere score! Niet originele websites die inhoudelijk weinig bieden of hun content van andere sites gekopieerd hebben, zijn in de VS in […]
We hebben je eerder al uitgebreid geïnformeerd over Google’s nieuwste dienst: Google Shopping. De geruchten gingen al geruime tijd maar deze week maakte Google officieel bekend hun gratis prijsvergelijkingsdienst binnen aanzienlijke tijd te lanceren in Nederland, Spanje en Italië. De exacte datum voor de lancering is nog onbekend. Google Shopping account Voor een groot deel van onze klanten hebben wij inmiddels een Google Shopping account aangemaakt en de productfeed ingeladen. […]