Social Media als Twitter en Facebook zijn de afgelopen jaren een steeds grotere rol gaan spelen binnen de internetmarketing. Niet alleen kun je Social Media inzetten voor branding en klantenbinding, sinds kort tellen ze voor Google ook officieel mee in de SEO-prestaties van je website. Hierdoor zijn Facebook en Twitter onmisbare tools geworden voor iedere web-ondernemer!
Social Media: ranking factor voor Google
Google maakt gebruik van een aantal factoren die de ranking van jouw website bepalen. Voorbeelden hiervan zijn keywords, domeinleeftijd en links (linkbuilding). Begin van dit jaar maakte Google bekend dat `Social Media signalen’ een nieuwe ranking factor vormen binnen de organische zoekresultaten van Google. De Social Media waar Google deze ranking op baseert zijn Twitter en Facebook. Vanaf nu kunnen tweets en links de positie van een website binnen Google dus positief beïnvloeden.
Kwaliteit boven kwantiteit
Bovenstaande betekent simpelweg dus dat websites waaraan een Facebook en Twitter-account gekoppeld zijn beter scoren. Belangrijk is hierbij wel dat Social Media op de juist manier gebruikt worden. Zo zullen je er op een regelmatige basis relevante berichten op moeten plaatsen. Het liefst voorzien van links naar verschillende pagina’s van jouw website. Ook je Facebook vrienden of Twitter Followers zijn van groot belang. Het gaat hierbij niet om de hoeveelheid maar om de `kwaliteit’ en relevantie van deze vrienden of followers. Hun Social Media status telt mee voor jouw score!
Aan de slag met Social Media
Het mag duidelijk zijn dat je als web-ondernemer niet meer zonder Social Media als Facebook of Twitter kunt. Wij raden je dan ook zeker aan snel een account aan te maken. Hulp nodig? Voor € 150,00 maken wij een Facebook, Twitter, LinkedIn & Google+ account voor je aan en plaatsen we de links hiervan op de homepage van jouw website. Ook bieden we designs in lijn met de huisstijl en advies met betrekking tot gebruik van Social Media. Neem contact met ons op en vraag ons naar de mogelijkheden!